söndag 10 mars 2013

Wunderbar

Enklast att beskriva dagens runda så. Fina vägar, fint väder och stigningar. Men det var när att det skulle ha gått dåligt då det började regna när jag skulle sticka iväg. Som tur var så slutade det regna efter ett par minuter och jag fick cykla helt utan regn. Målet för dagen var staden Stein am Rhein och dit körde jag på sedan tidigare bekanta vägar som skulle ha passat på vilken vårklassiker som helst. Väl där hade jag sök ut ett Strava segment men när jag väl skulle cykla det hittade jag inte den rätta vägen så jag svängde om och vände hemåt på samma vägar som jag körde dit på.
Ca fem kilometer hemifrån hade jag bestämt att köra en stigning. En rejäl stigning! Ca 5 kilometer med snitt runt 10%, jobbigt värre. Släpade mig upp och kammade hem ett KOM på köpet, som planerat. Riktigt sliten blev jag efteråt så då var det bara att söka sig hem. Imorgon skall 100 kilometer sprängas!
Nu när jag sitter och skriver började det ös regna och hagla. Timeing att jag hann hem.

Strade Bianchi?


Ingångne till Stein am Rhein
Centrum
Vårkänslor 
Litet Schweiziskt hus vid Rhen floden
Arenberg?


På toppen av stigningen mer än 900 möh
Regnet hade gjort vägarna våta, vilket syn på cykeln



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...